P. H. U. P
KRAK-OLD Sp. z o.o.
Oddział Zawidów
ul. Wierzbowa 6a, 59-970 Zawidów
tel: +48 757788326,
fax: +48 757788485
e-mail: zawidow@krak-old.pl

 

ROLKI DO PRZENOŚNIKÓW TAŚMOWYCH

  OFERTA KRĄŻNIKI

 

OFERTA:


 

SYSTEM OZNACZEŃ KRĄŻNIKÓW w/g PN-90/M-46601Krążniki

TYPY KRĄŻNIKÓW:

1- Krążniki GŁADKIE

2- Krążniki GŁADKIE Z WYKŁADZINĄ AMORTYZUJĄCĄ

3- Krążniki TARCZOWE Z TARCZAMI Z MATERIAŁÓW SPRĘŻYSTYCH I Z  DYSTANSAMI SZTYWNYMI

4- Krążniki PIERŚCIENIOWE Z PIERŚCIENIAMI Z MATERIAŁÓW SPRĘŻYSTYCH

 

Krążniki gładkie

 

 

ODMIANY KRĄŻNIKÓW

1. krążniki O OSIACH ZE ZWYKŁYMI KOŃCÓWKAMI

2. krążniki O OSIACH Z OSADZENIEM

Krążniki pierścieniowe

Krążniki tarczowe

 

SPOSÓB BUDOWY OZNACZENIA KRĄŻNIKA

Pełne oznaczenie krążnika powinno zawierać następujące dane:

część słowną KRĄŻNIK,

SYMBOL TYPU krążnika,

ŚREDNICĘ I DŁUGOŚĆ (DX L) w mm

SYMBOL ODMIANY krążnika

ŚREDNICĘ KOŃCÓWKI OSI, DŁUGOŚĆ I SZEROKOŚĆ ŚCIĘCIA

(dk x A x S) w mm

Numer normy

Skrócone oznaczenie krążnika nie zawiera symbolu odmiany oraz średnicy końcówki osi i szerokości ścięcia.
Krążnik gładki(1) o średnicy D=89 mm i długości płaszcza L=500mm, z końcówką osi zwykłą (1) o długości dk=20mm, długości ścięcia A=9mm i szerokości ścięcia S=14mm oznaczymy:

KRĄŻNIK 1-89 x 500-1-20 x 9 x 14 PN-90/M-\46601

lub w wersji skróconej KRĄŻNIK 1-89 X 500 PN-90/m-46601           

W dzisiejszych  czasach na świecie przemysł budowlany jest wielki, rozbudowany na bardzo wyspecjalizowane gałęzie. Również przez wieki od wielkiej rewolucji przemysłowej, kiedy to ludzie zaczęli wymyślać coraz to nowe urządzenia ułatwiające po prostu mu pracę, zaczął się okres, w którym wszelkie urządzenia i maszyny były stopniowo udoskonalane i dopracowywane. W dobie wielkiej możliwości wykorzystania energii elektrycznej, narzędzia i różne maszyny stawały się coraz bardziej wydajne i wszechstronne oraz bardziej przystępne dla każdego człowieka. W dzisiejszych czasach ludzie stosują maszyny bardzo zaawansowane technicznie, gdzie każda z nich składa się ze skomplikowanych segmentów i części. Dajmy na to taki przenośnik taśmowy. Jest to urządzenie, które daje możliwość, jak sama nazwa wskazuje, przeniesienia pewnych artykułów i tym podobnych. Istnieje wiele rodzajów takich przenośników, w zależności od tego, co mamy zamiar przenosić. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że są to przenośniki taśmowe, ich budowa i charakterystyczne dla nich elementy są do siebie bardzo podobne. Przenośnik zbudowany jest przeważnie z taśmy, toru, na którym będzie transportowany pewien dany ładunek. Dalej sama stalowa konstrukcja, na której znajduje się taśma czy tor, która utrzymuję taśmę i sprawia, że cale urządzenie jest stabilne i bardzo solidne. Wreszcie nasuwa się pytanie: Taśma bądź tor sam nie może się przesuwać. Muszą być jakieś części bezpośrednio pod taśmą, które będą miały na celu poruszanie nią a w konsekwencji transport danych ładunków. Otóż takich rzeczy jest bardzo dużo, różnych typów i rodzajów lecz nazywa się tak samo. Jest to krążnik. Krążnik to bardzo przypominający okrągłą rurkę segment większości przenośników, który składa się z obudowy, która właśnie łudząco przypomina rurę i co najważniejsze ze środka. W środku takiego krążnika znajduje się mechanizm łożyskowy, który umożliwia kręcenie się obudowy przy jednoczesnym, stabilnym unieruchomieniu środka, przez co taśma bądź tor może się poruszać i transportować, przenosić różne rzeczy. Jak wyżej, krążniki maja zróżnicowaną budowę, co przekłada się na zróżnicowane rodzaje tego segmentu. Najpowszechniejszym typem krążnika jest krążnik stalowy- gładki. Charakteryzuje się metalową obudową przez co jest bardzo trwały, zdolny utrzymywać duże ciężary danych towarów. Jest prosty w swej budowie, dlatego też ma różne zastosowania np. taśmy przenoszące skrzynki z wielką liczbą owoców, warzyw. Jest to krążnik podstawowy, można wręcz nazwać go pospolitym, z uwagi na fakt , że jest najczęściej spotykany. Drugim typem krążników jest krążnik pierścieniowy. Jak sama nazwa wskazuje, jest to krążnik złożony z metalowych bądź plastikowych pierścieni. Również taki krążnik wytrzymuje sporą wagę ładunków, więc tak jak poprzednik ma zastosowanie prawie w każdego typu przenośnikach i maszynach skonstruowanych w oparciu o tę część. Kolejnym krążnikiem jest krążnik obrotowy. Budową bardzo przypomina krążnik gładki lecz w odróżnieniu od niego, jest wyposażony w specjalne segmenty, które umożliwiają poruszanie się krążnika, przy jednoczesnym wykonywaniu podstawowego zadania. Taki krążnik może obracać się przez co taśma nie musi być prosta, natomiast może zawierać łuki i inne profile. Taki krążnik wykorzystywany jest np. Na lotniskach świata, w dokach bagażowych, gdzie ładuje się bezpośrednio na samolot bagaże pasażerów jak i wyładowuje się je na lotniskach. Jest jeszcze kilka innych rodzajów krążników na przykład krążniki tarczowe. Składa się ze specjalnych tarcz, które dostosowują się do zróżnicowanego kształtu wewnętrznej części taśmy. Następnym typem tego segmentu są krążniki skośne. One niczym nie różnią się od budowy podstawowych krążników ale mają zasadniczą rzecz odróżniającą je od innych. Otóż Ma on specjalny wspornik, który ustawia go po skosie w przybliżeniu 45 stopni. Jest to bardzo przydatna rzecz, dlatego też ma zastosowanie w różnych przenośnikach. Nie jest on może tak wytrzymały jak krążniki stalowe ale ten typ krążników wykorzystywany jest do przenoszenia towarów sypkich o zasadniczo małej masie i wadze. Na przykład, gdy dostawcy dowożą owoce załóżmy jabłka na skup bądź hurtownię, trzeba je w jakiś sposób przetransportować z przyczepy na wagi. Dzięki takiemu krążnikowi skośnemu, jest możliwe skonstruowanie takiej taśmy , która ustawiona po skosie jest w stanie pracować na wysokości dość pokaźnej przyczepy samochodu dostawczego. Ostatnim typem krążnika jest krążnik skonstruowany z tworzywa sztucznego, przeważnie z tworzywa znanego jako polietylen. Taki typ tego segmentu ma zastosowanie w różnego rodzaju przenośnikach typu elektrycznego. Jak wiadomo tworzywa sztuczne są bardzo dobrymi izolatorami, dlatego też wykorzystuje je się do budowy takich części, które narażone są na kontakt z elektrycznością i ewentualnymi spięciami. Dlatego też krążniki zbudowane z takich tworzyw są bardzo odporne na działanie energii elektrycznej, po prostu nie przewodzą prądu. Krążniki to urządzenia, które są niezbędne do prawidłowego działania przenośników i innych maszyn służących transportowi danych ładunków. Jak wyżej można przeczytać jest ich bardzo dużo. Człowiek to istota szalenie pomysłowa, która inspirowana i napędzana chęcią ułatwienia sobie i następnym pokoleniom życia, jest w stanie wymyślić takie małe z pozoru banalne ustrojstwa, a jednak tak ważne i potrzebne. Każda część w danym urządzeniu jest jak trybik w zegarku. Musi być we właściwym miejscu i właściwie działać. Tak też jest w przypadku przenośnika i krążnika. Wszystko musi grać idealnie.

                 


STRONA GŁÓWNA -LOKALIZACJA - OFERTA - PARK MASZYNOWY - KONTAKT


Copyright © Krak-Old Sp. z o.o. 2017. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Słowa kluczowe: Krążniki, Krążniki gładkie, Krążniki pierścieniowe, Krążniki tarczowe
 

 
Betoniarki mieszadłowe
Krążniki
1-60,3 x L-1(2)-dk x S x A
1-d x L-1(2)-dk x S x A
1 x 159 x L-1(2) x dk x S x A
KO 133 x L
1 - 133pż x L - 1(2) x dk x S x A
3-108 (133) x L- 1(2)-dk x S x A
3-159 x L-1(2)- dk x S x A
4-108(133) x L-1(2)-dk x S x A
4 x 159 x L-1(2) x dk x S x A
Rolki kierunkowe 60 89 108
Przegubowe zestawy nadawy
Zestaw krąż. gładkich nadawy
Zest. krąż. tarczowych dolnych
Zest. krąż.gładkich górnych
Zestawy sztywne
Uszczelnienia labiryntowe
Rolka łańcuchowa
Giętarki
Nożyce
Pojemniki
Pługi śnieżne
Konstrukcje